Tenim tots molt clar que al nou món del comerç és important, com a mínim, en molts casos vital la digitalització dels petits negocis i empreses. A primera vista semblava que només es podien digitalitzar les grans empreses: grans ordinadors, grans comunicadors, grans xarxes socials, etc. Això ha canviat, els petits o mitjans també poden emprendre el camí de la digitalització, saber on són, amb quins mitjans compten i quin és el seu objectiu.
Primer veurem els punts més importants per saber com canvien les empreses amb les tecnologies digitals.
Com afecta la digititalització a les empreses:
Els canvis són molt més ràpids , innovem, provem.
Els nostres clients tenen molta més informació , per tant els nostres marges poden ressentir-se, nosaltres com a empresa també tenim molta més informació que hem d’aprofitar.
És lògic que els nostres clients en rebre més informació sigui més difícil fidelitzar -los, hem de treballar i lluitar més per ells.
Els canals de distribució augmenten, també més ràpids i més directes.
Qualsevol en qualsevol moment és el nostre competidor .
Hem d’ incorporar talent a la nostra empresa , pot ser per via directa, nosaltres mateixos ens impliquem a entendre, comprendre i aplicar les noves tecnologies, o bé contractem persones que ens proporcionin tota l’assessoria per avançar en aquest nou repte.
Necessitem inversions en tecnologia d’intel·ligència artificial, ordinadors, mòbils i aplicacions que ens permetin millorar a les nostres relacions comercials.
La nostra venda on-line ha d’estar preparada perquè tot funcioni a la perfecció, facilitar la compra, el seguiment i la rapidesa del lliurament.
Un cop tenim la idea de com veiem la digitalització d’una empresa, és el moment de pensar en els rols de les persones i com canviarà la manera de relacionar-nos a tot l’entorn digital.
El màrqueting digital ens obligarà i permetrà relacionar-nos amb els clients de manera diferent, més centrats en ell i oferint continguts que li interessin.
La comercialització per canals digitals faran que ens preocupem per les xarxes socials , interactuant amb els clients i escoltant el que ens hagin de dir. Les anàlisis tecnològices de les nostres dades a la xarxa, ens permetran organitzar i dirigir les nostres accions per saber en present i futur que volen de nosaltres. Haurem de fer unes inversions en tecnologia que ens permetran treballar en millors condicions digitals.
La col·laboració i innovació digital serviran perquè intercanviem disseny, estratègia i innovació amb els nostres propis empleats o mentors que ens permetin crear unes opcions estratègiques noves.
Tenim uns nous reptes personals, crear unes habilitats i coneixements digitals que ens faran que avancem tant com a empresa com personalment.
Desenvoluparem i transformarem els nostres rols , crearem nous càrrecs, que ens faran que treballem en nous llocs de treball, important assessorar-nos en temes que desconeguem i també buscar col·laboracions externes que faran que l’avenç sigui més ràpid.
La nostra infraestructura evolucionarà per ser cada cop més digital. Noves aplicacions als nostres mobils i ordinadors, dades al núvol per poder treballar millor amb ells, eines anàlitiques que ens permetran conèixer millor les preferències i motivacions dels nostres clients.
I per descomptat una xarxa important de comunicacions perquè les dades s’enviïn i comparteixin més fàcilment.

Nosaltres i els nostres treballadors canviarem la nostra manera de treballar i d’interactuar, el món digital entrarà a la nostra empresa, i ens hi adaptarem.

 

Esta web utiliza cookies propias y de terceros para su correcto funcionamiento y para fines analíticos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Ver
Privacidad